Bugun...


kostasalto

Stant tartışması büyüyor
Bozcaada’da hediyelik eşya satan 51 stant sahibi yerlerinin değiştirilmemesi için imza topladı. Belediye Başkanlığı tarafından 15 Haziran’dan itibaren İstiklal Ortaokulu’na taşınacak stantlar nedeniyle, stant shaipleri çareyi AK Parti İlçe Teşkilatı’nda aradılar. İddialara göre stant sahiplerinin AK Parti ile görüşmesinin ardından Çanakkale Valisi Ahmet Çınar olaya müdahil oldu.

Mobil Reklam

Stant tartışması büyüyor
+ -
Bozcaada Bozcaada Haber Madam

Geçtiğimiz günlerde Bozcaada Belediyesi, aldığı karar ile 15 Haziran’dan itibaren hediyelik eşya satan stantların yerlerini değiştirme kararı almıştı. Belediye, stantların mevcut yerinin değiştirmesindeki sebebi görüntü kirliliği ve trafik sebebiyle olduğu ifade edilmişti. Ancak stant sahipleri bu duruma kısa zamanda tepki göstererek yerlerinin değiştirilmemesi konusunda harekete geçti.

 

51 İMZA İLE AKP’NİN KAPISINI ÇALDILAR

Stant sahipleri  belediyenin yeni belirlediği alanda satışların azalacağını ve ekonomik olarak sıkıntıya gireceklerini iddia ederek kendi aralarında 51 imza topladı. Ardından iddialara göre stant sahipleri alınan kararın değiştirilmesi için AK Parti İlçe Başkanlığı ile temasa geçti. AK Parti yetkilileri ise bu durum üzerine stant sahiplerinin mağdur olduğunu düşünerek konuyu Kaymakam Abdulgani Mağ ile görüştü. Edindiğimiz bilgilere göre konu Çanakkale Valisi Ahmet Çınar’a kadar yansıdı. Yine iddialara göre ise Vali Çınar, Kaymakam Mağ ile telefonla  görüşerek yaşanılan durum hakkında bilgi aldı.

 

BELEDİYE OKUL BAHÇESİ İÇİN ÜÇ KEZ GÖRÜŞME YAPTI

Konu ile bugün yetkililerden aldığımız bilgiler üzerine Belediye yetkilileri, Kaymakam Mağ ile İstiklal Ortaokulu bahçesinin kullanımı için üç kez görüştü. Yapılan görüşmeler neticesinde İstiklal Ortaokul Aile Birliği’nin de görüşü alınarak okul bahçesinin belediyeye stant yerleri için verilme kararı alındı. Belediye ise stant yerlerinin belirlenmesinin ardından stantlar için bu sene de zam yapmayacağını ve bahçe kullanım bedeli olarak okula yaklaşık 20 bin TL ödeme yapılacağı gelen bilgiler arasında.

 

 

ALİ BALCI: AMACIMIZ ESNAFI KORUMAK

 

Yaşanan gelişmeler üzerine, konu hakkında AK Parti bir önceki dönem belediye başkan adayı ve ilçe teşkilatısının etkili isimlerinden Ali Balcı’nın görüşlerine başvurdul. Balcı, “Bizim amacımız belediyeye karşı çıkmak değil, stant açan esnafımızın mağduriyetine yardımcı olmaktı. Stant sahipleri bizimle bağlantıya geçtiler. Biz de elimizden gelen desteği verdik.” diyerek konuya açıklık getirdi.

 

PEKİ ŞİMDİ NE OLACAK?

 

Yaşanılan bu gelişmeler sonucunda ise stant sahipleri ve halktan bazı iddialar gündeme geldi. Belediye Başkanı Dr. Hakan Can Yılmaz’ın araya AK Parti’nin girmesi nedeniyle durumdan hoşnut olmadığı ve stantların yerleşimi için okulun bahçesi kullanılmasa da stantların yine de eski yerine alınmayacağı bu iddialardan en güçlüsü olarak göze çarpıyor.  




Bu haber 4794 defa okunmuştur.

Bozcaada Simyon Bozcaada Pide Salonu

YORUMLAR
23 Yorum

Thenes
27-04-2015 08:19:00

''Sakin olunmalı'' dediklerinde haklılık payı var. İşletmeleri 3. kişilerin çalıştırması, yıllarca ödenmeyen kiralar, su kullanım ücretleri, Salhane Bar v.s, hepsine katılıyorum. Fakaaaat başkan seçim öncesi kimsenin düzeni bozulmayacak, biz esnafımıza yardımcı olacağız dedi. Belediye'ye 1 lira borcu olmayan, yeri kendi işleten kişilerin düzenini bozup haksızlık yapıyorsan, bu adaletli yönetim değildir. Geçmiş yönetimlerden süregelen, yanlış olan bir çok şey var. Ama sen değişime hiç yanlışı olmayanlardan başlarsan bu haksızlıktır.Standların olduğu sokak ne amaçla kullanılacak, trafiğe mi açılacak, açılacaksa polenteden gümüş otele kadar olan yolu açmak zorundasın ki bence bu yapılmaz. Sonuç olarak ne amaçla kullanılacaksa açıklanmalı. Adaya katkısı varsa stand sahipleri de bu işi sükunet içinde kabullenir ve kabullenmeli.Ama sen bunu, birileri böyle istedi diye yapıyorsan kusura bakmasınlar destek falan olmaz kimse.

ekmek
26-04-2015 17:58:00

Herkesin bir diğerinin gözünde ekmeği var arkadaş. bunu hep biliyorduk ama artık iyice gün yüzüne çıktı, birisi çıkmış Turhan'ın yaptığı işleri sorgulamış. Helali ile ekmek kazanıyorsa, kimsenin söz söylemeye hakkı yok. Ben Ada'da doğdum büyüdüm, o standlarda 1-2 kişi haricinde kimlerin yeri var bilmem. Çünkü, çamların altına oturup kim ne kadar satış yapıyor, ne kazanıyor diye bakmam. Kendi işime gücüme bakarım. Çıkmış birisi standlar ihtiyaç sahiplerine verilsin demiş. Bu ihtiyaç sahipleri nasıl belirlenecek, ihtiyaç sahibine verildi diyelim, 10 yıl sonra adam para kazandıysa sen çık başka ihtiyaç sahibine mi vericeğiz denilecek. Bu ne kadar sığ bir düşüncedir. birileri emek verir, gece gündüz 365 gün adada çalışır,başka birisi gelir sen çok yedin birazda o yesin denir. Standlar kaldırılsın ya da kaldırılmasın umurumda değil. Size ne bize ne? Sizin yaranız ne? Milletin ekmeğinden size ne? Daha çok kişinin ekmeği ile oynanacak.Neden diye soran olursa, halk böyle istedi dersiniz! ayıp

Ferhat Şahin
26-04-2015 14:45:00

Bu standtlar mevcut bölgelerinde çirkin ve dilenci standtini andırıyor.Uretime ve insanlara katkısı yok.En azından okula katkısı olur. Çok yerinde bir karar olmuş.

sakin olunmalı
26-04-2015 12:39:00

Adalı' nın dediğini yapan eski yönetim, bu olaya senelerce müdahale etmedi, kurulan düzen bozulmaması adına dengeler iyice kaçtı. hatta süre gelen bu dengesizlik şu anda bize adanın değişmemesi gereken düzeni olarak savunuluyor. düzen bozulmasın diye ihaleler açılmadı, belediye dükkanları 3. kişilere devredildi. açık açık sahibinden.com da ilanlar yayınlandı. denetim süreci işletilemedi. neden? hep aynı bahane, senelerce düzen kurulmuş müdahale etmeyelim. idare edelim, " o kişi bizdendir, idare ediver" mantığıyla bu duruma gelmedik mi,? Şu anda başkan elini taşın altına koyuyor, ve tepki geleceğini ve yıpratılacağını bile bile bu değişikliğe cesaret ediyor. (daha önce linkler paylaşılmıştı, üşenmeden bakın,adam yerler değişebilir demiş) bence adanın geleceğini ve düzenini ilgilendiren konularda, idare etmemek, ahlaklı bir şekilde adayı yönetmek gerekir. Başkan bunu yapmaya çalışıyor, umarım dik durabilir. ama şu süreçte desteğe ihtiyacı olduğunu düşünüyorum.

Adalı
25-04-2015 10:09:00

Halk ile el ele adayı yöneteceğiz dediniz. Ama göreve geldiğinizden beri adanın dengeleri ile çok oynadınız. Sonra halka sorduk böyle istediler dediniz. Hangi halka? 3-5 kişiye sorunca o demokrat bir yaklaşım olmuyor. Trafik çözümü için yapılıyorsa, ne yaparsanız yapın Bozcaada işte bu kadar. Adaya gereğinden fazla araç girdikçe bu sorun çözülmez. Stand sahipleri için bu ekmekle oynamak mıdır, onlar daha iyisini bilir. Kazançlarının azalacağını düşünüyorlar. haklı oldukları taraflar var. Ben, orası belediyenin sözüne kısmen katılsam da, bu insanlar yıllarca bir düzen kuruyor ve ekmeğini kazanıyor.''şimdi oradan çık burada çalış'', 2 yıl sonra, ''olmadı sizi buraya alalım'', ''burayı senden aldım ona verdim'' derseniz huzursuzluk başlar. Adanın dengeleri ile fazla oynamamak lazım, yoksa adalı adalıya, arkadaş arkadaşa, komşu komşuya düşman olur ve bu huzursuzluk yazın gelen misafirlere yansır. Bazen yönetici değil, idareci olmakta fayda vardır. Burası küçük bir yer.

hayran adalı
25-04-2015 10:05:00

37 kişinin imza attığı söyleniyor, bunları 2 ile çarpalım malum karı-koca olarak oy verseler toplamda 74 kişi, şu çıkan yaygaraya bak, 2500 seçmen var adada, birisi başkana gözlerinize baktımda oy attım yazmış (bu arada standçıların başkana oy attıklarını düşünmüyorum, sistem devam etsin diye mutaya attıklarını düşünüyorum) diğeri 20 senedir oradayız yazmış (ki 20 senedir standlar orada değil herkes biliyor) toplam 70 kişinin adayı manupule etme, yönetme, şark oyunlarıyla arkadan iş çevirmesini izliyoruz. ben stand sahiplerinden iyice soğudum okuduğum yorumlardan sonra, tuzum kuruda değil, yani anlasam ben anlarım onları. şimdi sakin kafa düşünüyorum adaya hizmet ediyorlarmı diye cevabım hayır, adayı anlatan bir tek ürün yok çin malı, ve her yerde var, kimisinin altında fransanın kasabasının ismi yazıyor, kimisi ayvalık yazısını silmeye çalışıyor, durum bu. peki görüntü açısından hoş bir görüntümü cevabım yine hayır sokakları ve kaldırımları kapatmış durumdalar. iyi değil

murat diker
24-04-2015 23:56:00

partizanlığın olmaması gereken ve de olmadığına inandığımız nadir coğrafyalardan biri olan Bozcaada'da AKP ilçe teşkilatının ve Ali balcı'nın bu uzlaştırıcı tavrını kutluyorum . Standların kaldırılmasının arkasında AKP'ye oy verenlere ağıza alınmayacak küfürler ederek (yer:tenedosbalıkevi kasım 2014 ve en az 5 şahit) "Alkollüydüm hatırlamıyorum"diyebilecek kadar sıvamada usta bir mekan sahibinin ada'nın en yüksek TEPE'sinden esnafa bakıp dükkanının önünü temizleme hamlesidir.Bu hareketin 2 'ci hamlesi TAKSİ durağının kaldırılmasıdır....ADALI UYAN !!!!!!

troll
24-04-2015 23:55:00

Birlik ve beraberliğe ihtiyaç duyduğumuz şu günlerde AKP nin mesajları beni gerçekten çok duygu şaka la şaka adamlar bizi saf zannediyor, resmen karıştırdılar adayı şimdi de sağduyu mesajı veriyorlar, yemezler :)

Uğur Talay
24-04-2015 20:19:00

Bu ada hepimizin.Yapılan yorum ve haberlerden ortam gerilmeye çalışılıyor.Söz konusu olan asıl 54 esnafımızın fikri alınmadan tezgâh yerlerinin değiştirilerek istemedikleri bir yerde tezgâh açmaya zorlamasıdır.Bu 54 esnafımızın karşılıklı kışkırtmalardan çok sorunlarının çözülmeye ihtiyacı vardır.Maksat bağcıyı dövmek değil üzüm yemekse esnafımızın sorununu birlikte çözmek için kaymakamın,belediyenin,siyasi parti temsilcilerinin ve esnafımızın da olduğu bir toplantı yaparak ortak bir karar almaktır.Kimseyi mağdur etmek istemeden sorun çözmek isteyen kurum ve kişiler bu toplantıyı yapar,bu konu da bu toplantıda kapanır,daha başka habere ve yapılacak yoruma da gerek kalmaz.Bozcaada Ak Parti İlçe Başkanı

kemal
24-04-2015 17:46:00

türkiyenin içler acısı yönetimiyle yıllardır cehennem hayatına çevrilmiş bir ülkenin tek yaşanılası coğrafyası bozcaadada bunların olması bunların konuşulması bir ada çocuğu bir ada insanı olarak içimi kanatıyor. rant demiş bir kaç kişide particilik meselesine girmiş. rumuzla yazan arkadaşlar lafın size eminimki ölene kadar çalışmasanız dahi tüm ailenizi refah içinde yaşatacak paraya sahipsiniz ve bunun rahatlığıyla lordlar kamarası edasıyla konuşmaktasınız. bizim için Mustafa (mutay) abide Ali (balcı) abide ve Hakan (yılmaz) abide aynı şekilde ada büyüğüdür ve bizler ada gençleri yönetim olgunluğuna gelene kadar emaneten yöneticilik yapan abilerimizdir. kendimi bildiğim bilinçlendiğim andan beri demokrat bir birey olarak yaşadım dayatmalara hosgörüsüz yönetimlere demokratik olmayan halktan uzaklaşan her anlayışa karşı çıktım avazım çıktığı kadar bağırdığımda oldu jop yediğimde gaz yediğimde oldu. ama gelecek ve maddi korkularımın olmasına rağmen doğru bildiğim şeyleri inandığım şekilde söylemekten çekinmedim. bu konunun rantla alakası olduğuna inanan arkadaşlar bence sizler 3 binin 5 binin bilemedin 10 binin peşine düşmüş küçük dünyalı insanlarsınız. Bu dayatma yaklaşımı büyük bir hatadır ve bugüne kadar eleştirdiğimiz antidemokratik kararların bir yenisidir. seçme seçilmesi sürecinde hep yanında olduğum aynı dünya görüşünü paylaştığım; hala kendisinden umudum ve inancımın ilk günkü kadar taze olan değerli büyüğümün Hakan abinin sadece konunun muhataplarıyla oturup ortak bir karara varacağından eminim. rnson olarak ekleyeceğim şeyde standlara sahip olanlar arasında ailemden arkadaşlarımdan ve dostlarımdan bir çok kişi vardır. yazdıklarım tamamen onların varlığından dolayı değil doğrunun ve yanlışın siyah ve beyaz kadar farklı olmasından kaynaklı yorum yapma, bildiğimi söyleme ihtiyacından kaynaklıdır. ki kaldıki adada herkes birbirinin bir şekilde yakınıdır. rnBir sözümde sevgili dostum serkan ilik ve yazı ekibine. Konunun gidişatı kol kırılır yen içinde kalırdan uzaklaşmaya başlamasının herkese zarar getirir korkusunu yavaştan yaşamaya başlamamdır. kamuoyunu yönlendirme gücüne sahipsiniz aman dikkat diyorum. rnsaygılarımla

Sinan Ay
24-04-2015 16:08:00

Sinirli kişi bakın siz benim kim olduğumu neler yaptığımı gayet güzel biliyorsunuz daha doğrusu bildiğinizi zannediyorsunuz. İsminizle cisminizle neden karşımda durup cevap veremiyorsunuz ne tür kaygılarınız var neden korkuyorsunuz, ben haklı olduğumu utanılacak bir şey yapmadığımı düşündüğüm için mert bir şekilde sizin karşınızda ismimle durabiliyorum, hayırdır siz utanacağınız bir şey mi yaptınız ya da yapmaya devam ediyorsunuz. Anlatmak istediğim şeyler aslında çok daha fazla elimden geldiğince kısa tutmaya çalıştım, okumak sizi sıkıyorsa bu sizin sorununuz, yazılan şeylerin ifade ettiği şeyleri uzunluğu kısalığı belirlemez. Evet ben yerimi Hakan bey le görüşerek değiştirdim, ama seneler öncesinden beri bunun için mücadele ettim ve sonunda karşımda konuşabileceğim birini bulabildiğim için sorunlarımı ve sebeplerimi anlattım ve olumlu karşılandım, daha sonra aynı sorunlarının olduğunu bildiğim ve görüşmediğim bir kişinin bile yer değiştirmesi için çaba sarf ettim, İsminizle karşımda duramadığınız gibi, yazımı da doğru dürüst okumadan hakkımda yargıda bulunuyorsunuz, tekrar okursanız 20 yıl aradan sonra ilk defa inanarak Hakan bey e oy verdiğimi yazdığımı görürsünüz. Lütfen üşenmeden demogojinin ne demek olduğuna bakın ve ikimizin yazılarını tekrar okuyun ve kimin demogog luk yaptığına ondan sonra karar verin, bazı stand sahiplerinin birden fazla stand sahibi olmaları, adada yaşamayıp yaz aylarında stand açmaları, standlara ödenen işgaliye ücretlerinin az yada çok olması, vergilendirme konularında yaşanan haksızlıklar bütün bunlar ayrıca tartışılmalı haklısınız ama ben yazımda bunlardan bahsetmedim bana yazdıklarım üzerinden saldıracaksanız ve benim yazmadığım şeylerle benim düşüncelerimi yargılayacaksanız bari takma adınızı demogog olarak değiştirin. Bazı stand sahiplerinin başka işlerinin dükyanlarının olması ne sizi ne beni ilgilendirir, çalışmak utanılacak bir şey değildir eğer işinizi doğru dürüst yapıyorsanız bunun sonucu olarak ta işinizin büyümesi normaldir. Ben adada yaşamaya başladığım ilk günden beri herhangi birini zor durumda bırakacak bir davranışta bulunmadım, çevremdeki insanlara elimden geldiğince yardımcı olmaya çalıştım, bütün bunların sonunda kendi fikirlerimi dik bir şekilde durarak ismimle cismimle savunabiliyorum , siz anladığım kadarıyla beni yakından tanıyorsunuz hayırdır bana söyleyemeyeceğiniz ama utanılacak şeylermi yaptınız beni böyle boşlukla konuşmaya mahkum ediyorsunuz.

İsmail Seyit
24-04-2015 16:05:00

rnhttp://www.bozcaadahaber.net/baskan-dan-ureticiye-destek/2680/rnİlk toplantıya katılmış ve tartışmalara tanık olmuş biri olarak kendi aranızda oluşmayan mutabakata birinin müdahale etmesi gerekirdi ki başkan toplantı sonunda uzlaşma olmazsa son sözü kendisinin söyleyeceğini açıkça ifade etti, yukarıdaki haberin tam metni bozcaadahaberin arşivinde vardır.rnhttp://www.bozcaadahaber.net/baskan-dan-halk-toplantisi/3791/rnBenzer ifadeyi 2. haber başlığında bulabilirsiniz.rnSonuç olarak stantların yeri bence de değişmemeli lakin ilk olarak kendi aranızda ne istediğinize karar vermelisiniz.rnSaygılar.

sinirli kişi
24-04-2015 12:23:00

stand sahiplerinin çoğu başkana oy vermedi ve vermeyecek ancak başkan herkese eşit yaklaştı, bakın hala demogoji yapılıyor, uzun yazınca methiyeler düzünce haklı olunmuyor, mesela çok net olarak bir bilgi, sinan kardeşim sen arzu hanıma ulaştım demişsin daha öncede başkana ulaşıp yerini değiştirmedin mi. başkan seni reddetti mi standın neredeydi şimdi nerede. kendin söylüyorsun bak oy vermedim diye. ama adam seni dinleyip yerini değiştirmedi mi? sözünü tuttu yani seni dinledi ve siz stand sahipleri hala nankörlük yapıyorsunuz bunun adı nankörlük başka birşey değil, stand sahiplerinin hepsinin başka işleri var, hiçbirinin ihtiyacı yok kiminin pansiyonu var kiminin dükkanı var, kimi memur, acındırmaya inanmayın

Kertenkele
24-04-2015 10:51:00

Hakan başkanın seçimlerden önce söylediği sözleri herkes hatırlasın, kimsenin düzeni bozulmayacak dedi. Önce  Çınaraltının düzeni bozuldu.Şimdi de hediyelik eşya satanlar yerlerinden kaldırılmaya çalışılıyor bir oldu bittiye getirilerek. Bu mu verdiğiniz sözler??? Kim bilir sırada ne var???

ALİ BALCI
24-04-2015 10:34:00

köy yumurtası rumuzlu arkadaş adını acık yazda yüz yüze görüşelim bize gelen 51 arkadaşın 40 nı öpsen gene akp desteklemez zaten desteklemediler bu olayın belki bize zararı bile oldu çünkü kendi tabanımız bile bu olayda bana ve ilçe başkanımıza gönül koydu bırakın ne halleri varsa görsün dediler fakat bizim şahsiyetimizde aman dileyene vurulmaz Bozcaada 'yı diğer yerlerle kıyaslamayın,10.06.2014 den beri açık alanda içki yasağı var kimi zorda bırakmışız aydo cafe ilk okula kaç metre mesafede bitirilemeyen arıtma hergün denize fosseptik basıyor sahil güvenlik komutanlığı her tutanakta 250 000 tl ceza yazabilir,denize basmadık vidanjörle çekiyoruz derseniz onu nereye döküyorsunuz döktüğünüz alanın altında kaç adet turistik tesis ve bağ evi olduğunu biliyormusun hepsinin su sondaj kuyuları var kuyuları tahlil ettirirsen arsenik ve koli basilinin çirit attığını görürsün bu işin rant sağlanmak amacıyla yapıldığını düşünürsen daha çok rant sağlanacak alan var sen merak etme

adali
24-04-2015 07:28:00

Köy yumurtası çok güzel isim bulmussun kendine yumurta olduğun belli bu sezonda turizmden en az para kazanan esnaf standcilardir ayrıcada oturduğumuz yerden para kazanmiyoruz... sabah 8de açıp gece 2 de kapatıyoruz ve kimsenin işiyle oynamiyoruz ekmek kavgası bu evet duygu sömürüsüde yapmıyoruz ekmeğimiz için savaşıyoruz bizler yer kiralarımızı da vergilerimizide ödüyoruz is particilik değil is ekmek kavgası benim ekmeğimi alana karşı çıkarım ekmeğimi verenin de yanında olurum bu a parti b parti farketmez ayrıca biz standcilar sayın başkana da gidip bu olayı çözmek istedik kendisi bizleri makamına kabul dahi etmedi...

Sinan Ay
24-04-2015 03:54:00

Herkese merhabalar;rnAnlatmak istediklerimi yazmaya başlamadan önce belirtmek istediğim önemli bir konu var. Yukarıda okuduğum haberde doğru olduğuna inanmadığım ve gerçekten çok önemli olan yanlış ayrıntılar var, bunlardan en önemlisi 51 stand sahibinin imza atarak mevcut belediye yönetiminin siyasi rakipleri ile işbirliği yaptığına dair verilen bilgilerdir. Sosyal medya haberciliği yapan web sitelerinin izlenme oranlarını yüksek tutmak adına haberin içinde, haberi yapılan tarafları birbirine kışkırtacak ibareler , doğru olmayan ayrıntılar vb. kullandıklarını her sosyal medya kullanıcısı bilir, ben Bozcaadahaber’in böyle bir şey yapmayacağını umut ediyorum, eğer yapmak istediğiniz şey bu değilse lütfen haber kaynaklarınızı tekrar sorgulayın, eğer bu sorgulamanız sonucunda halen 51 rakamına ulaşıyorsanız o zaman ortada çok daha vahim bir hukuki sorun var demektir, çünkü; bu bahsedilen 51 kişi içinde net olarak biliyorum ki mevcut belediye yönetiminin rakibi bir siyasi yapıyla birlikte imza atarak mücadele yoluna girmeyecek stand sahibi sayısı çok fazla, emin olduğum başka bir konu daha var ki sezon öncesi olduğu için bu 51 kişinin yarısına yakını ada dışındalar ve imza atmaları mümkün değil. Sorunun çözülmesine yönelik şimdiye kadar yapılanların sorunu çözmekten çok daha içinden çıkılmaz bir hale getirdiğini ve stand sahipleri ve belediye yönetimi arasındaki bu anlaşmazlığın çok kötü yönetildiğini düşünüyorum, mevcut tartışma ortamının siyasi ajitasyona çok açık olduğunu , yapılan tartışmaların polemik üretmekten öte geçemeyeceğini bildiğim için muhatap olarak sadece belediye yönetimini görmek gerektiğine inanıyorum. rnİki gün önce belediyenin resmi web sitesinden konuyla ilgili yayınlanan haberi okuyarak beni arayan bir arkadaşım sayesinde standlarla ilgili belediye yönetiminin verdiği kararı öğrendim, vakit geçirmeden en kolay ulaşabileceğim meclis üyesi olduğu için Arzu hanıma ulaştım, konuşmamızın özetin de ona şunları söyledim “ Zorla güzellik olmaz, halka rağmen demokrasi uygulayamazsınız. “ ve bu kararda ısrarcı olurlarsa bunun yönetim için hoş sonuçlar doğurmayacağını söyledim, kendi adıma da bunun doğru bir karar olmadığını düşündüğümü ve birkaç gün bekledikten sonra herhangi bir iyileştirme yapılmazsa mücadele etmeye başlayacağımı söyledim, bu görüşmeden sadece saatler sonra yapılan toplantının ve imza toplandığının haberini aldım. Haklı çıkmaktan böbürlenmek yerine birkaç gün dahi beklemeden hemen mücadeleye başlama kararı aldım.rnŞimdi asıl yazmak istediklerimi yazmaya başlıyorum ve belediye başkanımız Hakan beye sesleniyorum;rnHakan bey, size bütün samimiyetimle ve art niyet gütmeden soruyorum, siz ve ekibiniz seçim öncesi stand sahipleriyle neden toplantı yaptınız ? cevabı çok basit , çünkü 50 küsür stand demek ortalama 150 oy demek , sizin seçim öncesi bizlerle toplantı yapıp bizlerden oy isteminiz son derece doğal, doğal olmayan bu toplantılarda bizlere verdiğiniz sözler ve taahhütlere karşın bugün takındığınız tavır, ben 5 yıldır adada yaşamakla beraber adaya gelip gitmeye 20 küsür yıl önce başlayan, daha ortalıkta otel pansiyon yokken adanın koylarında ormanlık alanlarında uyku tulumuyla geceleyip adayı yaşamış bir ada sevdalısıyım, en az sizler kadar adanın neye evrildiğini , ne gibi sorunlarının geliştiğini yıldan yıla gözlemledim, bu gözlem yaptığım uzun sürede fark ettim ki başka birçok sorunu doğuran ana sorun adanın “otokrasi” ile yönetiliyor olmasıydı. Hakan bey size seslenmeye ara verip bu yazıyı okuyan diğer ilgililer için otokrasi konusunu biraz açmak istiyorum. rnOtokrasi demokrasi gibi çok popüler bir terim olmadığı için bir çoğumuz anlamını bilmeyiz, otokrasi krallık, padişahlık gibi monarşik bir yönetim şeklidir tek farkı yönetim babadan oğula geçmez “bir şekilde” ele geçirilir. Otokraside yönetenler, yönetilenlere “biz sizin için en iyisine karar veririz, sizde buna uymak zorundasınız” der, bu size bir yerlerden tanıdık geliyor mu arkadaşlar.rnHakan bey tekrar size seslenmek istiyorum;rnSiz bize o toplantılarda demokrasi sözü verdiniz, yani katılımcı bir yönetimin, fırsat eşitliğinin olduğu bir yönetimin sözünü verdiniz. Muhtemelen beni hatırlayacaksınızdır, o toplantılardan birinde size çok güzel şeyler söylediğinizi ama maalesef ülkedeki siyasi yapılanmalardan hiçbirine inanmadığımı bu yüzden de oy kullanmayacağımı söyledim, size çok iyi şeyler yapmaya çalışsanız dahi bunun aslında çok iyi niyetli olmayan bir siyasi yapıya yaslanmasından dolayı başarılı olamayacağını anlatmaya çalıştım fakat siz benim gözlerimin içine bakarak bütün bu sözlerin yerine getirileceğini hatta katılımcı demokrasinin teminatı olarak ilk işinizin makam odasının kapısını sökmek olacağını söylediniz. Ben uzun yıllar evvel rahmetli Can Yücel ÖDP den aday olduğunda inanarak ona oy vermiştim son olarak da beni ikna ettiğiniz için size oy verdim. Çıkarlarıma ters düştüğü için uygulamaya çalıştığınız bu karara karşı mücadele edeceğimi düşünmeyin, benim her günüm mücadele ile geçiyor sadece yeni bir cephe açacağım, aynı toplantıda size çöplük sorunundan bahsetmiştim, bu sorunu da halledeceğinizi söylediniz, yönetimde olduğunuz bir yıl içinde çöplüğün bulunduğu Canol Deresi vadisine hiç gittiniz mi ? Benimle bir bardak çay içip o güzelim yeşil vadide biraz vakit geçirin, hemen her gün çöplükten uçuşan poşetleri nasıl sabır ve inatla topladığımı, her gün adım adım büyüyen çöplüğe ve susuzluğa inat yeşertmeye çalıştığım fidanları , size; başkanım şu yola bir el atın demektense bütün bir kış boyunca bata çıka kullandığım toprak yolla nasıl mücadele ettiğimi gelin size yerinde göstereyim. rnBugün standlarımızı geçici olarak açtık biliyorsunuz, bir arkadaşım bana bugün standların yanından sinirli bir şekilde ve kimse ile konuşmadan geçtiğinizi söyledi, stand yeri tartışmalarının başladığı günden beri en çok bunu duyduğumda üzüldüm, çünkü siz geçen sene olduğu gibi hepimizle tek tek merhabalaşıp hayırlı olsun diyen başkan olmalısınız, üzgünüm ama omuzlarınızda sizin zannettiğinizden daha ağır bir yük var, bütün bu düşüncelerimi size bir e-posta atarak yada özel bir görüşme talep ederek iletebilirdim, mücadelemin bütün stand sahiplerince duyulması ve öğrenilmesi için böyle bir yolu tercih ettim, eski yönetimlerde alenen bir belediye başkanına bu şekilde düşüncelerimi iletmem mümkün olurmuydu sizce, bu özgürlüğü hep beraber kazandık, demokratik olmayan bu tarz uygulamalarla bunu riske atıyorsunuz, seneler çabuk geçiyor bir daha ki seçimlerde bu gibi sebepler yüzünden başarısız olmanız durumunda, sizden önceki otokrasi tekrar gelir ve bu sefer gerçekten kalıcı olur ve bunun günahı vebali sizin boynunuzda kalır. Karar verdiğiniz uygulamanın sebeplerini anlayabiliyorum fakat bunun çözümü dikta etmek yoluyla uygulanmamalıdır, yapılması gereken bir an önce sadece sizin ve stand sahiplerinin tümünün katılacağı bir toplantı organize edip bu sorunun çözümlerini konuşmaya başlamak olacaktır.rnŞimdi stand sahiplerine seslenmek istiyorum;rnBöyle kararlar alınırken bizim de söz sahibi olacağımız taahhüt edilip söz verildiği halde hiçbir şekilde fikrimiz alınmadan yada daha önceden bilgilendirilmeden böyle bir uygulamanın bizlere dikta edilmesine ben karşı duracağım ve mücadele edeceğim , gelin bu mücadeleyi hep birlikte verelim, bizim kimseye ihtiyacımız yok, gücümüzü uğradığımız haksızlıktan almamız yeter, yönetimin şu anda düştüğü durumun binlerce insanın yaşama hakkını gasp edip mahalle kültürünü yok ederek “ama bakın ne güzel yaptık” diyerek beton yığınlarını gösteren Ali Ağaoğlu’ndan farkı yoktur, ama burası İstanbul değil burası Bozcaada biz burada halen kapılarımızı kitlemeden evlerimizde uyuyabiliyoruz, birbirimizle kavgalı olsak konuşmasak da yan yana olan standlarımızda belkide o anki bütün mal varlığımız olan ürünleri bir bez parçasına emanet edip gözümüz arkada kalmadan evlerimize gidebiliyoruz, yani biz halen büyük bir mahalle olarak yaşayabilen güzel insanlarız. Onlar standların ne emeklerle bugünlere geldiklerini bilmiyorlar, her yağmur sonrası ıslanıp perişan olan tezgahlarını inatla temizleyip işine devam eden onlar değil, standı emanet edecek birini bulamadığı için yemek yemeye gidemeyip saatlerce standının başında aç bekleyen onlar değil, sabahın güneşini bütün günün tozunu akşamın ayazını onlar değil biz biliyoruz ve işte bu yüzden güçlüyüz, yapmamız gereken tek şey bir arada durarak bu alınan karara karşı mücadele edip karşılıklı ortak bir paydada çözüm üretmek olacaktır.rnSaygı ve sevgilerimle;rnSinan Ay

sinir olmuş kişi
24-04-2015 02:43:00

köy yumurtasına katılıyorum, demogoji yaparak adalıları kandırmaya çalışıyorsunuz, BÜYÜK HARFLERLE YAZINCA ekmek kavgası olmuyor. inandırıcı da olmuyor. sanırsın ki başkan standları tamamen kapattı, ada dışına yada eski pazar yerine attı ve ekmeğinizle oynadı. ya adam değişiklik yapamaz mı. iskeleye kaç metre orası, adaya gelen her turist kaleye girmiyor mu? siz kalenin dibinde olmayacakmısınız? yorulan erkekler meydandaki kafede oturur kadınlarda yapar alışverişini, kafelerin bile işi artar bence

Köy Yumurtası
24-04-2015 02:23:00

Bırakın arkadaşlar ekmek kavgası gibi sömürü laflarını kullanmayı. Herkes neyin ne olduğunu iyi biliyor. Ekmek kavgası yerine pasta kavgası desek ya da küçük rant desek daha doğru olacak. Ayrıca AKP İlçe Teşkilatı hangi yetki ile bu olayın içine daldı. Adanın bir Belediye Başkanı ve bir de Kaymakamı var. AKP teşkilatının burada amacının esnafı korumak olmadığını iyi biliyoruz. Bunun birçok örneğini sık sık gördük zaten. Ayrıca o esnaf arkadaşlara ne demeli? Daha düne kadar Başkanın peşinden koşan bazı şahıslar Ali Balcı'dan medet umuyor. Orada kimi 3 kimi 2 tezgah açıp hayatlarını krallar gibi yaşayanlar var ve verdiği de üç kuruş işgaliye parası. Sonra kalkıp ekmek parası. Kimi der "Ben 10 yıldır buradayım yerimi vermem" kimisi 1ben arkada durmam" ohhh herkes tutturmuş bir düzen şimdi o düzen bozulmasın diye yaygarayı kopar. Yav he he ... Bende isterim çok rahat para kazanayım, mutlu olalım, hayat bayram olsa,insanlar el ele tutuşsa demi? Geç bunları anam babam geç bunları .........

mustafa bal
24-04-2015 02:11:00

bu olay şuna benzemiş, babam zamanında cihangirdeki dükkanımızı kiraya verdi, ilk seneler herşey yolunda,neyse aradan zaman geçti, kiracımız kirasını artırmadı, daha sonra aksattı, sonra ödememeye başladı. babam çık diyor adam çıkmıyor, kirayı öde diyor ona da yanaşmıyor. adam sonunda ağzındaki baklayı çıkardı, ben senelerdir burada çalışıyorum,isim yaptım. bana şu kadar para verin dedi. unuttuğu tek şey mal sahibi babamdı. bu olay bana bu hikayeyi hatırlattı. stand sahiplerinin çivisi iyice çıkmış.orası onların değilki unutmasınlar mal sahibi Belediye

emek
24-04-2015 01:53:00

Kalenin ve meydanın önü ücra mı ? ücraysa kitap fuarı, aydo cafe nasıl iş yapıyor ?

Mağduriyet
24-04-2015 00:53:00

BU PARTİZANLIK VEYA TARAF OLMA KAVGASI DEĞİL, EKMEK KAPISINI KAYBETME KAYGISIDIR.rnrn Ekmek kapılarını kaybetmemek veya zaten kısa olan yaz sezonunda, sadece orta okulun bahçesi gibi ücra bir köşeye atılarak uğrayacakları iş kaybını bildikleri için. Yıllardır standlarını açmış oldukları sokaktan çıkarılmamak adına vermiş oldukları mücadele karşısında stant esnafını muhattap alan tek grup Akp ilçe teşkilatı olması sebebiyle , onlara dertlerini anlattılar. rn Şayet, Sayın Belediye Başkanımz, geçen yıl yaptığı gibi HALKI HALKLA ELELE yönetmek sözünde hareket etmiş olsalardı. Stand esnafının akibeti ile ilgili almış olduğu kararları, daha önceki yıl yapmış olduğu gibi standçıları muhattap alarak, onlarında fikirlerini aldıktan sonra ortak bir çıkış ve çözüm bulma yoluna gitmeleri gerekmezmiydi. rn Ancak almış oldukları kararları hiçbir stand esnafını muhattap dahi almadan. Emir vaki bir şekilde önce kendi internet sitesinde sonrada bozcaada haber sitesinden duyurmuş olması bugünkü huzursuzluk ve kargaşa ortamını meydana getirmiştir. rn Stand sahipleri onları kim adam yerine koyup muhattap aldıysa onlara dert yanmışlardır. rn Sayın Ali Balcı, haksızlığa uğrayan esnafı dinleyip. Standçıların sıkıntılarını, oluşabilecek ticari kayıplarından dolayı duydukları kaygıları ve neden okulun bahçesinde sıkıştırılıp, gözden uzağa atılmak istemediklerine dair haklı gerekçelerini dinleyip. Standçılar adına Sayın Kaymakamımız Abdülgani Mağ beyefendiye iletmiş ve Sayın Kaymakamımız esnafın endişe ve korkularına, isteklerine tepkisiz kalmamıştır.rn Bu süreçte stand esnafını yalnız bırakmamak için göstermiş oldukları hassasiyet ve duyarlılık için Sayın Kaymakamız Abdülgani Mağ'a ve Sayın Ali Balcı'ya stand esnafı adına teşekkür ederim

ALİ BALCI
23-04-2015 23:22:00

AKP TEŞKİLATI, İLK OKUL BAHÇESİNİN HEDİYELİK EŞYA SATAN ESNAFA TAHSİS EDİLMEMESİ DİYE BİR DÜŞÜNCESİ YOKTUR. HEDİYELİK EŞYA SATAN ESNAFIN %90 NIN YERLERİNİN DEĞİŞTİRİLMEMESİ KONUSUNDA BİZDEN YARDIM TALEBİNDE BULUNMUŞLARDIR BİZDE SAYIN KAYMAKAMIMIZLA YAPMIŞ OLDUĞUMUZ GÖRÜŞMELER DOĞRULTUSUNDA BELEDİYENİN ESNAFI İKNA ETMESİ GEREKTİĞİ DÜŞÜNCESİNE VARDIK ÇÜNKÜ ESNAFIMIZ KAZANÇLARININ EN AZ %50 AZALACAĞINI DİLE GETİRMEKTEDİR,YANİ BU OLAYIN BİR OLDU BİTTİYE GELMEMESİ TATLILIK İÇİNDE ÇÖZÜLMESİ HERKES İÇİN DAHA HAYIRLI OLACAKTIR.

YORUM YAZ



FACEBOOK YORUM
Yorum

bozcaada  bozcaada

bozcaada
İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER HABERLER
SON HABER YORUMLARI
ÇOK OKUNAN HABERLER
SON YORUMLANANLAR HABERLER
FOTO GALERİ
VİDEO GALERİ
 YUKARI
   
Otomatik olarak 5 saniye sonra kapanacaktır. Reklamı kapatmak için TIKLAYINIZ