Bugun...


kostasalto

BIFED’deki finalistlerin tanıtım ve fragmanlarını sizler için derledik
Bu sene 2-8 Kasım tarihleri arasında çevrimiçi (online) gerçekleşecek BIFED’in 15 finalisti belli oldu. Bozcaada Haber olarak basın sponsorları arasında yer aldığımız festivaldeki finalistlerin tanıtım notları ve fragmanlarını sizler için derledik.

Mobil Reklam

BIFED’deki finalistlerin tanıtım ve fragmanlarını sizler için derledik
+ -
Bozcaada Bozcaada Haber Madam

Bozcaada Belediyesi organizasyonuyla bu sene yedincisi gerçekleşecek olan Bozcaada Uluslararası Ekolojik Belgesel Festivali’nde (BIFED) yarışacak 15 film belli oldu. Festival yönetmenliğinizi Petra Holzer’in, festival koordinatörlüğünü Ethem Özgüven’in yaptığı BIFED’de birçok ülkeden büyük ödül için belirlenen 15 filmin sinopsislerini ve fragmanlarını sizler için derledik.

BIFED 2020 - FİNALİSTLER

Aether, Rûken Tekeş, Türkiye/İtalya, 81’, 2019

Doğanın doğum-ölüm-yeniden doğuş döngüsüne yargılardan uzak, özgür bakışlı bir yolculuk... Bir yönetmenin, yakında hidroelektrik barajın suları altında kalacak kadim topraklarına 21 günlük saygı ziyareti. Buranın eterik özünü hislerle, gözlemlerle yakalamaya çalıştığı ve sezgilerle ilerleyen film, mekânın hakikatinden uyanan bir kronolojiyi izliyor.

 

Amussu, Nadir Bouhmouch, Fas/Katar Devleti,  99’, 2019

İmider köylüleri 2011 yılında vahalarını kurtarmak için Afrika’nın en büyük gümüş madenine giden bir isale hattını durdurmuştur. Bundan sekiz yıl sonra, militanlıklarının meyvelerini toplarken şarkı söylerler.

 

Artifishal, Josh Murphy, ABD, 75’, 2019

İnsanlar, nehirler ve yabani balıklarla onları yaşatan çevrenin geleceği için verilen mücadeleye dair eylem çağrısı niteliğinde bir belgesel. Film yabani somon balığının yok olmaya sürüklenmesini, balık üreticileri ve çiftliklerinin oluşturdukları tehditleri ve doğaya olan inancımızı günbegün kaybedişimizi anlatıyor.

 

Daima Yavaş Yeşil, Christoph Pohl, Hindistan, 56’, 2019

50 yıl önce Güney Hindistan’da bulunan Tamil Nadu’nun aşınmış çorak bir platosunda, farklı ülkelerden insanlar uluslararası deneysel Auroville kasabasını kurmak için bir araya geldiklerinde benzersiz bir ağaçlandırma projesi kök saldı. Bugün yemyeşil olan Auroville ormanı, yok olmanın eşiğindeki tropik bir tür ormanı yeniden yaratıp koruyan çarpıcı bir eko-restorasyon örneğidir. Daima Yavaş Yeşil Auroville’in 50 yaşındaki ormanının hikâyesini, yaşamlarını bu ormanın hayata geçirilmesine adamış farklı karakterler aracılığıyla anlatıyor.

 

Yeşil Kan, Arthur Bouvart & Jules Giraudat, Fransa, 90’, 2019

İlk defa 30 farklı medya kuruluşundan, her biri Forbidden Stories [Yasaklı Hikâyeler] ağının üyesi olan 40 uluslararası gazeteci, madencilik sektörüyle bağlantılı çevre skandalları hakkındaki soruşturmayı devam ettirmek için işbirliği yapmaya karar verir. Bir polisiye gibi çekilip bölümler biçiminde inşa edilmiş bu belgesel dizisi, madencilik endüstrisinin insani ve ekolojik bedelini gözler önüne seren bu özel küresel soruşturmanın kalbine dalıyor.

 

Tasa, Andrea Culková, Çek Cumhuriyeti, 92’, 2020

Tasa istatistikler ya da santigrat derecelerinden ziyade duygular hakkında. Gezegen ve insanlar arasındaki dengenin eli kulağındaki çöküşle tehdit altında olduğunu gördüğümüzde deneyimlenen duyguları açıklıkla irdeliyor. Yönetmen Andrea Culková iklim değişikliğini daha doğrudan, ısrarcı biçimde algılayıp deneyimleyenlerin genellikle kadınlar olduğunu düşünüyor. “Sevgi & Öfke” belgesel dizisinin ilk filmi olan Tasa büyük ölçüde Yokoluş İsyanı üyeleri hakkında. İklim tasasının derinliğini son derece kişisel bir biçimde ortaya koyuyor ve bunun iklim uyanışları ve aktivizmdeki rolünü gösteriyor.

 

Kuzey Ormanları, Julia Lazarus, Türkiye/Almanya, 73’, 2020

Julia Lazarus aktivist ekoloji grubu Kuzey Ormanları Savunması’yla birlikte İstanbul’daki mevcut devasa inşaat ve altyapı projelerini filme almak için Karadeniz kıyılarına seyahat eder. İnşaat alanlarına gider, yerel halkın toplaşmalarına katılır ve geçim kaynaklarının yok edilmesine karşı örgütlenmiş sivil direnişi bir an için görür. Film giderek büyüyen gayrimenkul ekonomisinin tehdidi altındaki mevcut tarım ve orman alanlarının verdiği ekonomik mücadeleye eşlik ediyor ve yalnızca birkaç kişiye faydası dokunan kâr odaklı gelişimin toplumsal gerekliliğini sorguluyor. Ayrıca el değmemiş bir alan ve rutin bir şekilde insan yaratımı ve insanlarca kontrol edilen çevrelerde yaşarken metropol yaşantımızdan bir inziva olarak tahayyül ettiğimiz doğaya ilişkin kavrayışımıza da kafa tutuyor.

FRAGMANA BU LİNKTEN ULAŞABİLİRSİNİZ: https://www.dropbox.com/s/vlie60g7vvimvir/NorthernForests-Trailer.mp4?dl=0

 

Tutku - İsyan ve Teslimiyet Arasında, Christian Labhart, İsviçre, 80’, 2019

Belgesel dünyamızın bugün, çoğumuzun yarım yüzyıl önce hayal ettiği gibi olmadığı acı gerçeğine odaklanıyor. Yazarın yaşamından bölümler şimdiden resimlerle çatışıyor ve idealleri için coşkuyla savaşmış 1968 kuşağının günümüzde bu ideallerle bağını koparmamak için nasıl mücadele verdiğini anlatıyor. Franz Kafka, Bertolt Brecht, Slavoj Zizek, Ulrike Meinhof’un metinleri ve J. S. Bach’ın St. Matthew Passion’ı yazarın görüşlerini beş kıtayı da kapsayan kapitalist ormana ve küresel ısınma, savaş, aşırı tüketim, göçmen krizleri ve eşitsizlikten mustarip bir dünyanın deliliğine açıyor.

 

Kaşık, Laila Pakalnina, Letonya/ Norveç/ Litvanya,66’, 2019

Bu belgesel plastik bir kaşık ve yüksek bir gelişim düzeyine erişmiş bir toplum hakkında. Petrol yer altının derinliklerinden çıkarılıp işleme fabrikalarına aktarılır ve burada plastiğe dönüştürülüp bir başka fabrikada kaşık biçimini alarak bakkallara ulaşır. Kaşığı buralardan alıp ardından çöpe atıveririz. Başka bir deyişle, bu film rahatlıkla çöpe atılıveren bir kaşığın üretimi için verilen emeğe dair.

 

Atom: Bir Aşk Macerası, Vicki Lesley, Birleşik Krallık, 89’, 2019

Perde arkasında yaşanan siyasi dramayı duygusal bir televizyon romansıyla harmanlayan Atom: Bir Aşk İlişkisi, İkinci Dünya Savaşı’nın sonlanmasından beri nükleer gücün sosyal ve politik gelişimini ve nükleerle olan değişen ilişkimizi kaydeden uzun metrajlı bir belgesel. Olaylarla dolu 70 yılı kapsayan ve özellikle de Birleşik Devletler, Birleşik Krallık, Fransa ve Almanya’da yaşananlara odaklanan belgesel, 1950’lerin nükleer enerjiye yönelik romantik gelecek fantezisinin nasıl olup da yarattığı drama günümüzde hâlâ vuku bulmaya devam eden fırtınalı bir ilişkiye evrildiğini gözler önüne serer.

 

Günler ve Yıl, Othmar Schmiderer, Avusturya, 87’, 2018

Günler ve Yıl, Avusturya’nın Waldviertel bölgesindeki küçük bir çiftlikte bulunan Gottfried ve Elfie’nin yaşamını ve zirai çalışmalarını anlatıyor. “Küçük ölçekli” tarım yapmaya karar vermiş olan ikili bu amaçlarının peşinden giderek hayvanlarını her daim canlı yaratıklar ve toprağı da kendi içinde bir kozmos olarak görmüştür. Film bu yaşamın izini sürerek kaynakları yok eden tarım pratiklerinin ve denetimsiz tüketimciliğin nasıl saçma bir duruma yol açtığına ve bunların etkilerinin nasıl hissedildiğine ilişkin bir hikâye inşa etmek için herhangi bir yorum ya da açıklamadan vazgeçiyor: Başka bir yol var.
 

FRAGMANA BU LİNKTEN ULAŞABİLİRSİNİZ: http://www.dietagewiedasjahr.at/en/

 

Ateş, Katharina Weingartner, Avusturya / Almanya, 99’, 2019

Sıtma dünyadaki diğer bütün hastalıkların ve savaşların toplamından daha fazla insan öldürmüştür. Sahra altı Afrikası’nda hâlâ her altmış saniyede bir çocuk ölür. Büyük ilaç firmaları, Gates Vakfı ya da DSÖ de dahil olmak üzere hiç kimse Afrikalıların kendi çözümlerinin olduğuna inanır görünmez. Ateş Doğu Afrika’da sıtmaya karşı yürütülen mücadeleyi açgözlülük ve cesaret bakımından örnek bir olay olarak resmeder. 

 

Kırmızı Çizgi - Hambach Ormanı'nda Direniş, Karin de Miguel Wessendorf, Almanya, 115’, 2019

Karin de Miguel Wessendorf kahramanları olan ağaçlarda yaşayan Clumsy’i, Buir sakini ve yurttaş girişiminin bir üyesi Antje Grothus’u, köyünden ayrılmak istemeyen Lars Zimmer’i ve doğa rehberi ve orman pedagogu Michael Zobel’in hayatlarını izliyor. Amaçları için savaşan Hamback ormanını ve köylerini korumak, Paris iklim hedeflerine ulaşmak için linyitin artık kullanılmamasını isteyen bu sıradan insanların karşısına engeller çıkar. İzleyiciler olarak Kırmızı Çizgi’yle onlara eşlik etme fırsatını yakalarız. 

 

Titixe, Tania Hernández Velasco, Meksika, 63’, 2018 

Yas tutan bir ağaç, dans eden filizler, hayaletler, hikâyeler ve unutulmuş tohumlar. Bu film Meksikalı bir ailenin toprağını işlemeye yönelik son çabasını anlatıyor.

 

DSÖ'yeGüven, Lilian Franck, Almanya/Avusturya, 85’, 2017

Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) dünyadaki bütün insanlar için daha sağlıklı bir gelecek inşa etmek amacıyla kuruldu. Peki DSÖ’ye güvenilebilir mi? DSÖ’yeGüven, yönetmen Lilian Franck’ın dünyanın en büyük kamusal sağlık kuruluşunun diğerkâm görünüşünün ardında yatanı ortaya çıkarma arayışını belgeliyor. Ortaya çıkan korkutucu bir yozlaşma ve şeffaflıktan uzak bir resim. Bu güçlü araştırmacı belgesel, endüstri lobilerinin DSÖ’ye nasıl sızmış olduklarına ışık tutuyor ve bu kuruma halkın sağlığını koruması için güvenilip güvenilmeyeceğini soruyor.

 

 




Bu haber 3406 defa okunmuştur.

Bozcaada Simyon Bozcaada Pide Salonu

YORUMLAR

Henüz Yorum Eklenmemiştir.Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.

YORUM YAZ



FACEBOOK YORUM
Yorum

bozcaada  bozcaada

bozcaada
İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER HABERLER
SON HABER YORUMLARI
ÇOK OKUNAN HABERLER
SON YORUMLANANLAR HABERLER
FOTO GALERİ
VİDEO GALERİ
 YUKARI
   
Otomatik olarak 5 saniye sonra kapanacaktır. Reklamı kapatmak için TIKLAYINIZ