Bugun...


kostasalto

GAIA kategorisinde 2'si Türkiye'den 7 film yarışıyor
Bozcaada Uluslararası Ekolojik Belgesel Festivali (BIFED) dün başladı. Bu sene de çevrimiçi gerçekleşen festival 19 Ekim’e dek devam edecek. Toplam 41 belgeselin gösterildiği festivalin ikinci günü tekil izleyici sayısı 600’e yaklaşırken, toplanma tıklanma sayısı da 3 bini aştı. Bu haberimizde ise GAİA öğrenci bölümünde yer alan 7 belgeseli sizler için mercek altına aldık…

GAIA kategorisinde 2'si Türkiye'den 7 film yarışıyor
+ -
Bozcaada Eflatun

Bu sene sekizinci defa organize edilen Bozcaada’nın ekoloji temalı belgesel festivali BIFED’de ikinci gün kontenjanın yaklaşık üçte biri doldu. BIFED ekibinden yapılan açıklamada, “Festivalin ikinci günü olmasına rağmen gösterilen ilgiden memnunuz. Telif sebebiyle her filme 250 izlenmelik bir kontenjan ayırabildik. Yani toplamda 10.250 sanal koltuğumuz var ve ikinci gün itibariyle bu koltukların %30’u dolmuş durumda. İzleyicilerimiz fragmanları izleyip, filmlere dair tanıtım metinlerini okuyup seçim yaparlarsa çok iyi olur” dedi.

BIFED sosyal medyasından paylaşılan iletide 14 Ekim Perşembe 20.00 itibariyle 572 tekil izleyiciye ulaşıldığı ve toplam izlenme sayısının 3.273 olduğu açıklandı.

Ana Yarışma kategorisinde 15, Panorama kuşağında 17, Özel Gösterim’de 2 belgeselin gösterildiği BIFED’de GAIA öğrenci ödülü için ise 2’si Türkiye’den toplam 7 belgesel yarışıyor. Bu haberimizde işte bu 7 belgesele dair tanıtım metinlerini, fragmanları, detayları ve direkt izleyebileceğiniz film linklerini sizinle paylaşacağız.

Festivalde yer alan belgeselleri www.bifed.org adresinden, herhangi bir üyelik gerekmeden izlemek mümkün.

 

BELGESELLERİ KOLAYCA NASIL İZLEYEBİLİRSİNİZ?

1. Darling, Chrissy Liu, Birleşik Krallık / Avustralya, 23’ 2020

Darling nehri veya Barkindji halkı tarafından bilinen adıyla "Barka", Avustralya'daki en uzun nehir sisteminin bir parçasıdır. Aynı zamanda son zamanlarda Avustralya tarımı için önemli miktarda su kaynağıdır. Bu film, bir zamanlar uzak NSW'de Darling boyunca önemli bir iç liman olan Wilcannia'daki manzaranın, iklim değişikliği, kötü yönetim ve kuraklık nedeniyle geçirdiği dönüşümü araştırıyor. Seyircileri bu meseleyi daha incelikli bir şekilde anlamaya davet etmek için sahneler, yerli ve yerli olmayan insanların, hayvanların ve nehirlerin deneyimlerine yönelik açık uçlu bir sorgulama yaratırken nehrin kendi gibi alçalıyor ve yükseliyor.

BU BELGESELİ İZLEMEK İÇİN TIKLAYIN

____________________

2. İnsan vs Fil, Ahmad Fahmi Nur Khafifi, Endonezya, 25’, 2020

Riau (Sumatra, Endonezya) bölgesindeki büyük arazi temizliği, Sumatra fillerinin yaşadığı ormanların işlevlerini değiştirerek petrol madenciliği fabrikası, altyapı binaları, topluluk bahçeleri ve yerleşim yerleri haline gelmesine neden oldu. Fil habitatının kaybı, fillerin bölge sakinlerinin bölgelerine girmesine, tarlaları ve hatta insanların evlerini yok etmesine neden olur. Böylece sakinler ve vahşi filler arasında yaşam alanı konusunda çatışma çıkar. Bu yaşam alanı çatışması hemen her gün meydana gelmekte, her iki taraf arasında da hasar ve can kayıplarına neden olmaktadır.

BU BELGESELİ İZLEMEK İÇİN TIKLAYIN

____________________

3. Hareketli Kumlar, May Thin Kyi, Myanmar / Almanya, 15’, 2021

Her yıl binlerce genç Myanmar'ın kırsal kurak bölgesinden Yangon'a, ülkenin eski başkentinin eteklerinde kurulan fabrikalarda çalışmak için akın ediyor. Ma Nwet Yin Win onlardan biri. O ve kız kardeşi, yirmi yıl önce Ayeyarwaddy Nehri'ndeki alüvyonlu bir adadaki evlerini terk ederler. İklim değişikliği orada yaşamı zorlaştırır, ancak Yangon'da işçi hakları için mücadele etmek de bir o kadar göz korkutucu...

BU BELGESELİ İZLEMEK İÇİN TIKLAYIN

____________________

 

4. Teuga, Tatsuki Shirai, Tayland / Birleşik Krallık, 46’, 2020

Tayland'ın en yüksek dağı olan Doi Inthanon'da hem vahşi hayata hem de yerli halklara ev sahipliği yapan bir Karen köyü, geleneksel olarak pirinç ekimi yoluyla var olmuştur. Ancak Asak'ın genç ailesi için, son zamanlarda dağda iç turizme olan ilgi, köy yaşamı için yeni metamorfoz yolları yarattı. Fidan anlamına gelen bir Karen kelimesinden adını alan TEUGA, insan ve peyzaj arasındaki ilişkiyi yaşanmış bir deneyim olarak araştırıyor. Sürekli değişen insanlardan oluşan peyzajlar, nesiller boyunca anıları toplar, hatırlar, bize bakar ve bize dokunurlar. Bizlerin dünyayla olan ilişkisini somutlaştırırlar. Başka bir deyişle, sürekli olarak bizimle birlikte ve bizden öte gelişecek olan manzaraları yaşıyoruz. Bu film, izleyicilerde yalnızca Karen halkının zamansal ve mekansal yaşam dünyası hakkında bir fikir uyandırmayacak, aynı zamanda bizi kucaklayan, bugün yaşadığımız ve geleceğe besleyeceğimiz manzaraların kendini yansıtmasına da izin verecek.

BU BELGESELİ İZLEMEK İÇİN TIKLAYIN

____________________

5. Köyümün Sahibi Kim? Christoph Eder, Almanya, 96’, 2021

Film yapımcısının memleketi, Baltık'ın Rügen'deki tatil beldesi Göhren'de, sakinler popüler tatil beldesinin geleceği hakkında tartışıyorlar. Yıllardır yerel konsey, büyümeyi ve yatırımı temsil eden dört kişilik bir grup tarafından yönetiliyor. Köyde onlara “Büyük Dörtlü” deniyor çünkü her zaman büyük yatırımcı W. Horst'un projelerini destekliyorlar. Duvar'ın yıkılmasından bu yana, Kuzey Ren-Vestfalya'lı multimilyoner, herkesten daha fazla otel ve tatil evi inşa eder. Horst bir koruma alanında bir inşaat projesi planlarken, aktivist Nadine ve babası Bernd buna karşı harekete geçer. Vatanlarının pitoresk manzarasını korumak için tek bir şansları olduğunu çabucak anlarlar: yaklaşan yerel seçimlerde benzer düşünen insanlarla rekabet ederek ve yerel konseyde çoğunluğu kazanarak. “Büyük Dörtlü”nün üstünlüğünü kırabilecekler mi? Beyaz kaplıca mimarisi ve denizin yumuşak sesi arasındaki demokrasinin özü hakkında kişisel bir film.

BU BELGESELİ İZLEMEK İÇİN TIKLAYIN

____________________

6. Yardibi, Çiğdem Akdoğan, Türkiye, 6’, 2020

Adana'nın Saimbeyli ilçesine bağlı Yardibi köyünde yaşayan Remziye Hanım’ın (63), köydeki zorlu koşullara karşı verdiği mücadeleyi ve günlük faaliyetlerini anlatıyor. Yardibi Köyü'nün 1993 yılında çekilmiş fotoğraflarında, doğayla uyumlu kerpiç evlerin ve ahşap pencerelerin yıllar içinde betonarme yığınlarla değiştirildiği görülmektedir. Köyün komşuluk ilişkilerinin geçmişe göre kıyaslanarak aynı sıcak ilişkilerin Yardibi köyü sakinleri tarafından nasıl değerlendirildiği, köyün geçmiş ve şimdiki halleri dikkate alınarak tartışılmaktadır.

BU BELGESELİ İZLEMEK İÇİN TIKLAYIN

____________________

 

7. Kül, Aziz Arga, Türkiye, 15’, 2021

Kahramanmaraş’ın Afşin İlçesinin Çoğulhan köyündeki 36 yıllık eski bir termik santralin bölgeye etkilerine değinen “Kül” belgesel filmi, bölge halkının yaşadığı göç, çevre ve sağlık sorunlarına odaklanıyor. Geçmişte ilçe statüsünde olan, daha sonra göçün etkisi ile köy statüsüne dönen Çoğulhan halkının yaşadığı trajik olaylar belgesel filmde seyirciye aktarılıyor. Toplumsal anlamda dikkat çekici bir konuya değinen belgeselde yöre insanı kendi görüş ve düşüncelerini bize aktarıyor. Gökyüzünden yağan külün etkilerinin derin biçimde anlatıldığı bir filmdir.

BU BELGESELİ İZLEMEK İÇİN TIKLAYIN

 




Bu haber 509 defa okunmuştur.

Bozcaada Simyon Bozcaada Pide Salonu

YORUMLAR

Henüz Yorum Eklenmemiştir.Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.

YORUM YAZ



FACEBOOK YORUM
Yorum

bozcaada  bozcaada

bozcaada
İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER HABERLER
SON HABER YORUMLARI
ÇOK OKUNAN HABERLER
SON YORUMLANANLAR HABERLER
FOTO GALERİ
VİDEO GALERİ
 YUKARI